Laman web Unit Kokurikulum Sekolah Kebangsaan Gua Musang. Informasi , maklumat mengenai aktiviti-aktiviti kokurikulum dan pengurusan kokurikulum di sekolah.

23 Julai 2010

Latihan dan Ujian Kenaikan Pangkat Siri 1

21 Jul - Seramai 20 orang anggota TKRS tahap dua yang telah terpilih hadir untuk mengikuti latihan intensif kawad kaki dan pengurusan khemah pada hari ini. Latihan kawad ini dikelolakan oleh Cikgu Murniyati dengan dibantu oleh jurulatih-jurulatih luar (murid SMKTIP1) manakala latihan pengurusan khemah pula diselia oleh Cikgu Azhar.

Latihan bermula pada pukul 4.00 petang dan tamat pada pukul 6.00 petang. Latihan yang diadakan secara sistem stesen ini membuahkan hasil yang memuaskan apabila squad lelaki berjaya melakukan kawad kaki dinamik dengan baik manakala squad perempuan pula berjaya mendirikan dan meruntuhkan khemah dengan kaedah yang betul.

Unit Kokurikulum mengucapkan tahniah dan ribuan terima kasih kepada Cikgu murniyati, Cikgu Azhar dan murid-murid di atas usaha dan komitmen yang ditunjukkan.

Latihan ini akan bersambung dalam siri 2 dan 3 yang akan datang nanti. Bagi siri 2, latihan akan diteruskan dengan latihan pertolongan cemas dan kerohanian.

Ujian kemahiran juga diadakan terus sejurus selepas latihan, anggota yang telah berjaya mencapai kemahiran tahap asas akan dapat menduduki Ujian Kenaikan Pangkat Lans Koperal TKRS 2010 dan seterusnya layak untuk dipertimbangkan untuk Ujian Pangkat Koperal di bulan Oktober nanti.

"BERKAWAD ASAS DISIPLIN"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan